Strona główna » Urząd Starostwa » Przewodnik po Starostwie (wydziały i zespoły) » Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Informacje

 

pokój nr 40 (I p.), tel. /16/ 678 25 80

Przyjmuje: w środy od 8.00 do 14.00

 

 

Witam Konsumentów Powiatu Przemyskiego.

Nazywam siÄ™ Monika Cichocka - Smyl.
FunkcjÄ™ Powiatowego Rzecznika Konsumentów - Starosta Powiatu Przemyskiego powierzyÅ‚ mi w dniu 10 stycznia 2012 r.
Zadania, które realizujÄ™ sÄ… okreÅ›lone w Ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. 0 ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. nr 122, poz. 1319 z późn. zm.).

Zgodnie z art.37 do zadaÅ„ Powiatowego Rzecznika Konsumentów w szczególnoÅ›ci należy:

  1. Zapewnienie bezpÅ‚atnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów.
  2. SkÅ‚adanie wniosków w sprawie stanowienie i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów.
  3. WystÄ™powanie do przedsiÄ™biorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
  4. WspóÅ‚dziaÅ‚anie z wÅ‚aÅ›ciwymi miejscowo delegaturami UrzÄ™du, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
  5. Przedkładanie Radzie Powiatu Przemyskiego do zatwierdzenia rocznego sprawozdania ze swojej działalności w roku poprzednim.


W praktyce dość szybko przekonałam się, że złota zasada "Klient ma zawsze rację" nie zawsze jest respektowana przez usługodawcę czy sprzedawcę.
JednoczeÅ›nie, doÅ›wiadczenie zdobyte w ciÄ…gu tych kilku miesiÄ™cy pracy uzmysÅ‚owiÅ‚o mi, jak ważna jest Å›wiadomość nie tylko swoich praw ale i obowiÄ…zków. ZnajÄ…c je i przestrzegajÄ…c ich wielu problemów udaÅ‚oby siÄ™ uniknąć.
Jeżeli macie Państwo pytania lub problemy z załatwieniem swoich spraw w relacjach konsument - sprzedawca - usługodawca służę pomocą.

ZachÄ™cam do korzystania z nowego portalu ezakupy.uokik.gov.pl 

W zwiÄ…zku z rozpoczÄ™tÄ… akcjÄ… UrzÄ™du Regulacji Energetyki skierowanÄ… do konsumentów energii elektrycznej i gazu, zachÄ™camy do zapoznania siÄ™ z informacjami zawartymi na stronie UrzÄ™du:

 

http://www.ure.gov.pl/pl/urzad/informacje-ogolne/aktualnosci/6430,URE-monitoruje-dzialalnosc-sprzedawcow-energii-elektrycznej-i-paliw-gazowych.html.

 

DziaÅ‚ania te UrzÄ…d podjÄ…Å‚ w zwiÄ…zku z nasileniem siÄ™ w ostatnim czasie skarg dot. ww. problemów Zapewne PaÅ„stwo w swojej pracy także zetknÄ™li siÄ™ z takimi tematami.

Odbiorcy kontaktujący się z Urzędem poruszają najczęściej następujące kwestie:

•       brak rzetelnej i czÄ™sto niepeÅ‚nej informacji o warunkach oferty/umowy przedstawianej przez firmÄ™,

•     podszywanie siÄ™ pod pracowników dotychczasowego sprzedawcy lub urzÄ™du,

•     przymus zawarcia umowy (oddziaÅ‚ywanie psychologiczne i perswazyjne),

•     brak przestrzegania standardów jakoÅ›ciowych obsÅ‚ugi odbiorców (w tym brak udzielania odpowiedzi na reklamacje w ustawowym terminie, utrudniony kontakt ze sprzedawcÄ…),

•       opóźnienia zwiÄ…zane z regularnym wystawianiem czy wysyÅ‚aniem faktur.

 

W celu ustalenia skali oraz obszarów wystÄ™powania problemów zgÅ‚aszanych przez Odbiorców, URE postanowiÅ‚ przeprowadzić dwumiesiÄ™czny monitoring dziaÅ‚alnoÅ›ci sprzedawców energii elektrycznej i paliw gazowych w oparciu o informacje uzyskane od Odbiorców. ZostaÅ‚ stworzony formularz zgÅ‚oszeniowy dostÄ™pny na stronie internetowej URE, za poÅ›rednictwem którego Odbiorcy mogÄ… informować o napotkanych nieprawidÅ‚owoÅ›ciach w dziaÅ‚aniach sprzedawców energii i gazu. Należy podkreÅ›lić, że zgÅ‚oszenia, które wpÅ‚ynÄ… do URE za poÅ›rednictwem przedmiotowego formularza, nie bÄ™dÄ… traktowane jako wnioski o podjÄ™cie indywidualnych interwencji, ich charakter bÄ™dzie jedynie poznawczy i podlegajÄ…cy analizie zjawiska.

Przeprowadzona w wyniku monitoringu URE analiza problemów zgÅ‚oszonych przez Odbiorców stanie siÄ™ podstawÄ… do ewentualnego podjÄ™cia dalszych dziaÅ‚aÅ„, w ramach przysÅ‚ugujÄ…cych Prezesowi URE kompetencji.

 

Ponieważ w komunikacie, który ukazaÅ‚ siÄ™ na stronie internetowej URE wskazano, że w indywidualnych sprawach, konsumentom bezpÅ‚atnÄ… pomoc prawnÄ… Å›wiadczÄ… Miejscy lub Powiatowi Rzecznicy Konsumentów, uprzejmie prosimy o włączenie siÄ™ w akcjÄ™ poprzez udostÄ™pnianie formularza zainteresowanym konsumentom.

Kalendarz 2019
Luty
Nd Pn Wt Sr Cz Pt So
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28    
Strona główna  •  Powiat  •  Sprawy mieszkaÅ„ców  •  O Powiecie  •  AktualnoÅ›ci
Copyright © 2018 - Powiat Przemyski | Wszelkie prawa zastrzeżone