Odbiór dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) zatrzymanego przez policję
Wymagane dokumenty
Wypełniony wniosek(1)* na zwrot zatrzymanego dowodu rejestracyjnego (zatrzymany fizycznie) lub wniosek(2)* na zdjęcie blokady (zatrzymanie elektroniczne): – pokwitowanie wystawione przez organ kontroli ruchu drogowego za zatrzymany dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe), – zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu, potwierdzające usunięcie przyczyny zatrzymania dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) – jeżeli jest wymagane, – dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC, – dowód tożsamości (do okazania przy wstawiennictwie osobistym), – pełnomocnictwo – w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę.
Termin i sposób załatwienia Wydanie właścicielowi dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego), następuje niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów po stwierdzeniu ustania przyczyny zatrzymania dokumentu. Istnieje możliwość odesłania dowodu rejestracyjnego pocztą po wcześniejszym przesłaniu wymaganych oryginałów dokumentów.
Podstawa prawna – ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2018.1990 t.j. z dnia 2018.10.17), – rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U.2017.2355 z dnia 2017.12.18), – rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (tekst jednolity Dz.U. Nr 137, poz.968 z 2007 r. z późn.zm.), – rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz.U.2015.776 t.j. z dnia 2015.06.10).
Opłaty Za wydanie zatrzymanego dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) opłat nie pobiera się. W przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł.
Opłatę uiszcza się w kasie – parter pokój nr 1 (czynna poniedziałek – czwartek od godz. 7.45 – 15.00, piątek od godz. 7.45 – 14.45)
Kontakt Wydział Komunikacji i Dróg 37-700 Przemyśl Plac Dominikański 3 II piętro pokój nr 103 tel. (16) 678-50-54 w. 203 email: starostwo@powiat.przemysl.pl
Godziny pracy Od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30 |