Zmiana danych w dowodzie rejestracyjnym (np. adresu, siedziby, nazwiska)
Zmiana danych w dowodzie rejestracyjnym (np. adresu, siedziby, nazwiska)
Wymagane dokumenty
Wypełniony druk zawiadomienia o zmianach* (w przypadku pojazdów już zarejestrowanych w tutejszym urzędzie) oraz:
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu, jeżeli była wydana,
- dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
- pełnomocnictwo- w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę,
- dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej,
- dowód tożsamości – w przypadku osób fizycznych (do okazania przy wstawiennictwie osobistym),
- aktualny odpis z KRS i zaświadczenie o nadanym nr REGON – w przypadku podmiotów rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym.
Dokumenty wymagane przy odbiorze dowodu rejestracyjnego
- dowód osobisty,
- dowód rejestracyjny,
- ważne ubezpieczenie OC.
Dokumenty należy odebrać w Wydziale Komunikacji i Dróg II piętro Starostwa Powiatowego w Przemyślu Plac Dominikański 3 pokój nr 16A
Pod linkiem: info-car/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html można sprawdzić czy dowód rejestracyjny jest już gotowy do odbioru.
Termin i sposób załatwienia
Wydanie nowego dowodu rejestracyjnego z nowymi danymi następuje w drodze decyzji administracyjnej.
W przypadku pojazdów już zarejestrowanych w tut. urzędzie, organ rejestrujący dokonuje adnotacji w dotychczasowym dowodzie rejestracyjnym potwierdzającej zgłoszenie zmian, zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny z nowymi danymi w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie. Dokumentem dopuszczającym pojazd do ruchu jest w tym momencie dotychczasowy dowód rejestracyjny, który przed upływem wyznaczonego terminu należy wymienić na nowy dokument.
Na decyzję odmawiającą przyjęcia zgłoszonych zmian przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Przemyskiego.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2018.1990 t.j. z dnia 2018.10.17),
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U.2017.2355 z dnia 2017.12.18),
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (DZ.U.2016.1088 t.j. z dnia 2016.07.22).
Opłaty
Opłatę uiszcza się w kasie – parter pokój nr 1 (czynna poniedziałek – czwartek od godz. 7.45 – 15.00, piątek od godz. 7.45 – 14.45)
- w wysokości 54,50 zł(w tym opłata komunikacyjna 54,00 zł oraz opłata ewidencyjna 0,50 zł) – za druk nowego dowodu rejestracyjnego dla wszystkich pojazdów
- w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł
Kontakt
Wydział Komunikacji i Dróg
37-700 Przemyśl
Plac Dominikański 3
II piętro pokój nr 103, 104, 105
tel. (16) 678-50-54 w. 203, 204, 205
email: starostwo@powiat.przemysl.pl
Godziny pracy
Od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30