Wtórnik tablic(y) rejestracyjnych (z zachowaniem numeracji) w skutek ich utraty lub zniszczenia
Wymagane dokumenty
Wypełniony wniosek* oraz: – dowód rejestracyjny, – karta pojazdu (jeżeli była wydana), – tablica(e) rejestracyjne, – oświadczenie w przypadku zagubienia tablic(y) rejestracyjnych, – dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC, – dowód tożsamości (do okazania przy wstawiennictwie osobistym), – aktualny odpis z KRS i zaświadczenie o nadanym nr REGON – w przypadku podmiotów rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym, – pełnomocnictwo – w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę, – dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej.
Dokumenty wymagane przy odbiorze – dowód rejestracyjny, – karta pojazdu, jeżeli była wydana, – tablica(e) rejestracyjne, – dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC, – dowód tożsamości, – pełnomocnictwo – w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę.
Termin i sposób załatwienia Po złożeniu wniosku, tablice rejestracyjne są zamawiane u producenta. Realizacja zamówienia następuje przeważnie w przeciągu kilku kolejnych dni roboczych. Klient jest informowany każdorazowo o terminie odbioru po złożeniu wniosku. Na okres realizacji zamówienia tablice(ę), dowód rejestracyjny i kartę pojazdu zdaje się w depozycie urzędu, a klient ma możliwość pobrać na ten okres tablice tymczasowe w celu korzystania z pojazdu. Od decyzji odmawiającej wydanie wtórnika tablic(y) rejestracyjnych przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Przemyskiego.
Podstawa prawna – ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2018.1990 t.j. z dnia 2018.10.17), – rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U.2017.2355 z dnia 2017.12.18), – rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (DZ.U.2016.1088 t.j. z dnia 2016.07.22), – rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13.04.2012 r. w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego (Dz.U.2016.1084 t.j. z dnia 2016.07.22).
Opłaty Opłatę uiszcza się w kasie – parter pokój nr 1 (czynna poniedziałek – czwartek od godz. 7.45 – 15.00, piątek od godz. 7.45 – 14.45)
Dla samochodów: – w wysokości 53,00 zł (w tym opłata komunikacyjna 52,50 zł oraz opłata ewidencyjna 0,50 zł) – w przypadku wtórnika jednej tablicy, – w wysokości 93,00 zł (w tym opłata komunikacyjna 92,50 zł oraz opłata ewidencyjna 0,50 zł) w przypadku wnioskowania o wydanie wtórnika dwóch tablic rejestracyjnych,
Dla motocykli, ciągników rolniczych, motocykli i pojazdów samochodowych innych oraz przyczep i naczep: – w wysokości 53,00 zł (w tym opłata komunikacyjna 52,50 zł oraz opłata ewidencyjna 0,50 zł)
Dla motorowerów: – w wysokości 43,00 zł (w tym opłata komunikacyjna 42,50 zł oraz opłata ewidencyjna 0,50 zł), – ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł
Kontakt Wydział Komunikacji i Dróg 37-700 Przemyśl Plac Dominikański 3 II piętro pokój nr 103, 104, 105 tel. (16) 678-50-54 w. 203, 204, 205 email: starostwo@powiat.przemysl.pl
Godziny pracy Od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30 |