Powiat Przemyski - strona główna

Powiat Przemyski Plac Dominikański 3, 37-700 Przemyśl /16/ 678 50 54 starostwo@powiat.przemysl.pl
Przejdź do języka migowego
x

Uwaga! Zmiana numerów telefonów jednostki – Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Przemyślu

Page

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

https://www.youtube.com/playlist?list=PLMVB5S9fkofEVFABBauJc1WYBN8PRzhDs

https://www.federacja-konsumentow.org.pl/292,konsumenci-z-ukrainy.html

Odpowiedzialność sprzedawcy, zgodność produktu z umową wcale nie są prostymi  narzędziami w rękach konsumenta.
Zapraszamy zatem na stronę  Stowarzyszenia Ochrony Konsumentów „Aquila”
https://prawo-konsumenckie.pl/wzory-pism-ua-%d0%b7%d1%80%d0%b0%d0%b7%d0%ba%d0%b8-%d0%bb%d0%b8%d1%81%d1%82%d1%96%d0%b2-templates/

Czeka tu gotowych do użycia ponad 20 wzorów pism w sprawach konsumenckich w objaśnieniami w języku ukraińskim.

Webinarium CEDUR „Bezpieczny senior – jak nie dać się oszukać w Internecie”, 22 stycznia 2024 roku

Link poniżej:

https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=87425&p_id=18


Prezentujemy nowe narzędzie do edukacji konsumentów – podcasty.

Dostępne na Spotify i YouTube

oraz na stronie prawakonsumenta.uokik.gov.pl

ZACHĘCAMY DO SŁUCHANIA I DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ!


 

 

Obejrzyj webinar ➡️ „Dropshiping. Z kim tak naprawdę zawierasz umowę w e-sklepie?”

Oglądaj online

 

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Monika Cichocka – Smyl

Plac Dominikański 3
37-700 Przemyśl

 

godziny pracy:

wtorek – środa od 7.30 do 15.30

pokój nr 40 (I p.)

tel. 16 678 25 80 lub 16 678 50 54 wew. 140

 

Powiatowy Rzecznik Konsumentów realizuje zadania określone w Ustawie z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów.

Zgodnie z art.42 w/w ustawy do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów w szczególności należy:

1) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;

2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;

3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;

4) współdziałanie z Prezesem Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;

5) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

 

Odbiorcy kontaktujący się z Urzędem poruszają najczęściej następujące kwestie:

  • brak rzetelnej i często niepełnej informacji o warunkach oferty/umowy przedstawianej przez firmę,
  • podszywanie się pod pracowników dotychczasowego sprzedawcy lub urzędu,
  • przymus zawarcia umowy (oddziaływanie psychologiczne i perswazyjne),
  • brak przestrzegania standardów jakościowych obsługi odbiorców (w tym brak udzielania odpowiedzi na reklamacje w ustawowym terminie, utrudniony kontakt ze sprzedawcą),
  • opóźnienia związane z regularnym wystawianiem czy wysyłaniem faktur.

 

Jeżeli macie Państwo inne pytania lub problemy z załatwieniem swoich spraw w relacjach konsument – sprzedawca – usługodawca prosimy o kontakt z Rzecznikiem Praw Konsumenta.

 

Zachęcamy również do korzystania z nowego portalu prawakonsumenta.uokik.gov.pl, gdzie możecie Państwo uzyskać szybką i dość szeroką pomoc w zakresie poradnictwa w sprawach klient – sprzedawca.

Klauzula informacyjna- OPK- wszczęcie postępowania

 

Kwartalnik do pobrania w poniższym linku:

KWARTALNIK

 

Partnerzy

dps-huwniki
lo_dubiecko
odswiezamy_nasze_miasta
osrodek
pckin_zamek
pcpr_banner
poki_banner
poradnia
zielona_linia
zs_nienadowa
banner_psnz
logo_llp
Mapa powiatu

Kontakt

Kontakt

Adres: Plac Dominikański 3, Przemyśl
Telefon: 166 785 054
E-mail: starostwo@powiat.przemysl.pl
Adresy skrytki ePUAP:
ovn0u41j5j/skrytka
ovn0u41j5j/SkrytkaESP

Godziny pracy

Poniedziałek 7.30 - 15.30
Wtorek 7.30 - 15.30
Środa 7.30 - 15.30
Czwartek 7.30 - 15.30
Piątek 7.30 - 15.30