Wpis do ewidencji instruktorów
Wymagane dokumenty
- wniosek o wpis do ewidencji instruktorów,
(druk do pobrania w urzędzie lub na stronie internetowej),
- dokument potwierdzający posiadanie wymaganego prawa jazdy przez okres wskazany w art. 33 ust. 1 pkt 2 ustawy o kierujących tj.
- prawo jazdy kategorii A co najmniej przez okres 2 lat – dotyczy instruktorów osób ubiegających się o uzyskanie uprawnienia do kierowania pojazdami , którzy uzyskują uprawnienia instruktora wyłącznie w zakresie prawa jazdy kategorii A,
- prawo jazdy kat B co najmniej przez okres 2 lat dotyczy instruktorów osób ubiegających się o uzyskanie uprawnienia do kierowania pojazdami ubiegających się o uprawnienia do prowadzenia szkolenia w zakresie prawa jazdy kategorii B,
- prawo jazdy kat B+E,C1,C1+E,C,C+E,D1,D1+E,D,D+E, odpowiednio do zakresu prowadzonych zajęć co najmniej przez okres roku oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami w zakresie prawa jazdy kategorii B- dotyczy instruktorów osób ubiegających się o uzyskanie uprawnienia do kierowania pojazdami rozszerzających uprawnienia do prowadzenia szkolenia o jedną z wymienionych kategorii,
- prawo jazdy kategorii T co najmniej przez okres 2 lat – dotyczy instruktorów osób ubiegających się o uzyskanie uprawnienia do kierowania pojazdami, którzy uzyskują uprawnienia instruktora wyłącznie w zakresie prawa jazdy kategorii T;
- ważne orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania czynności instruktora;
- ważne orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania czynności instruktora;
- zaświadczenie o ukończeniu z wynikiem pozytywnym kursu dla kandydatów na instruktorów,
- dokument potwierdzający pozytywny wynik egzaminu sprawdzającego kwalifikacje, złożonego przed komisją egzaminacyjną, powołaną przez wojewodę,
- oświadczenie potwierdzające niekaralność wnioskodawcy w zakresie, o którym mowa w art. 33 ust. 1 pkt 8 ustawy o kierujących pojazdami, tj. osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za:
- przestępstwo przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji,
- przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub osobistej,
- przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów,
- prowadzenia pojazdu w stanie po użyciu alkoholu lub w stanie po użyciu innego podobnie działającego środka,
- przestępstwo umyślne przeciwko życiu i zdrowiu,
- przestępstwo przeciwko wolności seksualnej i obyczajności.
- aktualna fotografia o wymiarach 3,5 x 4,5,
Dokumenty do okazania przy składaniu wniosku
- dowód osobisty lub paszport (zaświadczenie o zameldowaniu z urzędu gminy, w przypadku niezgodności danych);
- prawo jazdy,
Termin i sposób załatwienia
- sprawa załatwiana jest w terminie do 30 dni od daty otrzymania dokumentów,
- jeżeli w dokumentacji wystąpią braki formalne, w zależności od ich rodzaju, organ wzywa do ich uzupełnienia w trybie art. 64 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018r. poz. 2096 z późn. zm.),
- od wydanej decyzji administracyjnej przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Oznacza to, iż takiej decyzji nie można zaskarżyć do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
Opłaty
- 50 zł za wpis do ewidencji instruktorów
opłatę uiszcza się w kasie – parter pokój nr 1 (
poniedziałek, wtorek, środa, piątek od 7.45 do 15.00, czwartek 7.45 do 14.45)
lub na rachunek bankowy nr 73 1020 4391 0000 6302 0201 7838
Informacje dodatkowe
- Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć do właściwego starosty, na jego podstawie starosta zgłasza kandydatów na instruktorów przewodniczącemu komisji z wnioskiem o wyznaczenie terminu egzaminu;
- Po otrzymaniu dokumentu potwierdzającego pozytywny wynik egzaminu starosta wpisuje instruktora do ewidencji w drodze decyzji administracyjnej za opłatą i wydaje legitymację instruktora, określając jej ważność na okres wynikający z terminów badań lekarskich i psychologicznych;
- Ewidencję instruktorów prowadzi starosta właściwy ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się o wpis do rejestru instruktorów.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018r. poz. 2096 z późn. zm.),
- Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2019r. poz. 341 z późn. zm.),
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 7 października 2016r. w sprawie uzyskiwania uprawnień przez instruktorów i wykładowców, opłat oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach, a także stawek wynagrodzenia członków komisji (Dz. U. z 2018r. poz. 661),
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 marca 2016r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (Dz. U. z 2016r. poz. 280 z późn. zm).
Kontakt
Wydział Komunikacji i Dróg
37- 700 Przemyśl
Plac Dominikański 3
II piętro pokój nr 100
tel. (16) 678–50–54 wew. 300
fax: (16) 678-27-60
email: starostwo@powiat.przemysl.pl
Godziny pracy
Poniedziałek – piątek od godz. 7.30 do godz. 15.30