Wpis do ewidencji wykładowców
Wymagane dokumenty
- wniosek o wpis do ewidencji wykładowców,
(druk do pobrania w urzędzie lub na stronie internetowej),
- zaświadczenie o ukończeniu z wynikiem pozytywnym kursu dla kandydatów na instruktorów lub wykładowców,
- dokument potwierdzający pozytywny wynik egzaminu sprawdzającego kwalifikacje, złożonego przed komisją egzaminacyjną, powołaną przez wojewodę,
- informacja o sobie z Krajowego Rejestru karnego, potwierdzającą niekaralność wnioskodawcy w zakresie, o którym mowa w art 33 ust. 1 pkt 8 ustawy o kierujących pojazdami tj. osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za:
- przestępstwo przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji,
- przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub osobistej,
- przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów,
- prowadzenia pojazdu w stanie po użyciu alkoholu lub w stanie po użyciu innego podobnie działającego środka,
- przestępstwo umyślne przeciwko życiu i zdrowiu,
- przestępstwo przeciwko wolności seksualnej i obyczajności.
Dokumenty do okazania przy składaniu wniosku
- dowód osobisty lub paszport (zaświadczenie o zameldowaniu z urzędu gminy, w przypadku niezgodności danych),
- prawo jazdy.
Termin i sposób załatwienia
- sprawa załatwiana jest w terminie do 30 dni od daty otrzymania dokumentów,
- jeżeli w dokumentacji wystąpią braki formalne, w zależności od ich rodzaju, organ wzywa do ich uzupełnienia w trybie art. 64 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018r. poz. 2096 z późn. zm.),
- od wydanej decyzji administracyjnej przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Oznacza to, iż takiej decyzji nie można zaskarżyć do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
Opłaty
- 50 zł za wpis do ewidencji wykładowców
Opłatę uiszcza się w kasie – parter pokój nr 1 (poniedziałek, wtorek, środa, piątek od 7.45 do 15.00, czwartek 7.45 do 14.45)
lub na rachunek bankowy nr 73 1020 4391 0000 6302 0201 7838
Informacje dodatkowe
- Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć do właściwego starosty, na jego podstawie starosta zgłasza kandydatów na wykładowców przewodniczącemu komisji z wnioskiem o wyznaczenie terminu egzaminu;
- Po otrzymaniu dokumentu potwierdzającego pozytywny wynik egzaminu starosta wpisuje wykładowcę do ewidencji w drodze decyzji administracyjnej za opłatą oraz po uiszczeniu opłaty ewidencyjnej i wydaje zaświadczenie o wpisie do ewidencji, nadając numer ewidencyjny;
- Ewidencję wykładowców prowadzi starosta właściwy ze względu na miejsce ich zamieszkania.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018r. poz. 2096 z późn. zm),
- Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2019r. poz. 341 z późn. zm),
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 7 października 2016r. w sprawie uzyskiwania uprawnień przez instruktorów i wykładowców, opłat oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach, a także stawek wynagrodzenia członków komisji (Dz. U. z 2018r. poz. 661),
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 marca 2016r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (Dz. U. z 2016r. poz. 280 z późn. zm).
Kontakt
Wydział Komunikacji i Dróg
37- 700 Przemyśl
Plac Dominikański 3
II piętro pokój nr 100
tel. (16) 678–50–54 wew. 300
fax: (16) 678-27-60
email: starostwo@powiat.przemysl.pl
Godziny pracy
Poniedziałek – piątek od godz. 7.30 do godz. 15.30