Czasowe wycofanie pojazdów z ruchu
Wycofaniu czasowemu podlegają zarejestrowane
– samochody ciężarowe i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t, – ciągniki samochodowe, – pojazdy specjalne, – autobusy, – samochody osobowe.
Wymagane dokumenty
W celu czasowego wycofania pojazdu z ruchu właściciel pojazdu przedstawia wniosek(1)* oraz:
– dowód rejestracyjny, – tablice rejestracyjne, – oświadczenie(2)*, o którym mowa w art. 78a ust. 4b ustawy, jeżeli jest wymagane. W celu przedłużenia okresu czasowego wycofania pojazdu z ruchu:
– decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu, – wniosek(3)*.
WAŻNE: nie ma możliwości przedłużenia okresu czasowego wycofania z ruchu pojazdu osobowego a kolejna decyzja może być wydana najwcześniej po upływie 3 lat od ostatniego wycofania.
Termin i sposób załatwienia
Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu następuje niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów w drodze decyzji administracyjnej. Od decyzji odmawiającej wycofania pojazdu z ruchu przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Przemyskiego.
WAŻNE: Po upływie okresu czasowego wycofania pojazdu z ruchu organ rejestrujący, na pisemny wniosek(4)* właściciela pojazdu i po dołączeniu decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu, a w przypadku samochodu osobowego, również po potwierdzeniu w centralnej ewidencji pojazdów wykonania dodatkowego badania technicznego pojazdu albo po przedłożeniu przez właściciela pojazdu zaświadczenia o przeprowadzonym dodatkowym badaniu technicznym w przypadku braku w centralnej ewidencji pojazdów informacji o dodatkowym badaniu technicznym pojazdu, zwraca właścicielowi pojazdu dowód rejestracyjny oraz tablice rejestracyjne.
Podstawa prawna
– ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2022.988 z późń.zm.), – rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie czasowego wycofania pojazdów z ruchu (Dz.U.2004.285.2856).
Opłaty
Opłatę uiszcza się w kasie – parter pokój nr 3 (poniedziałek, wtorek, środa, piątek od 7.45 do 15.00
Opłata za decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu na okres:
– 2 miesiące – 80 zł, – od 3 do 12 miesiąca – 4zł, – od 13 do 24 miesiąca – 2 zł, – od 25 do 48 miesiąca – 0,25 zł – ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł
W przypadku samochodu osobowego
– 3 miesiące – 80 zł, – od 4 do 12 miesiąca – 4zł,
Kontakt Wydział Komunikacji i Dróg 37-700 Przemyśl Plac Dominikański 3
II piętro pokój nr 107, tel. (16) 678-50-54 w. 205 email: starostwo@powiat.przemysl.pl
Godziny pracy Od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30
Godziny obsługi stron: Od poniedziałku do piątku od 7.45 do 15.00
|