Czasowe wycofanie pojazdów z ruchu
Wymagane dokumenty
W celu czasowego wycofania pojazdu z ruchu właściciel pojazdu przedstawia wniosek(1)* oraz: – dowód rejestracyjny, – kartę pojazdu, jeżeli była wydana, – tablice rejestracyjne.
W celu przedłużenia okresu czasowego wycofania pojazdu z ruchu – kartę pojazdu, jeżeli była wydana, – decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu, – wniosek(2)*. Termin i sposób załatwienia Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu następuje niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów w drodze decyzji administracyjnej. Od decyzji odmawiającej wycofania pojazdu z ruchu przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Przemyskiego.
Wycofaniu czasowemu podlegają zarejestrowane: – samochody ciężarowe i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t, – ciągniki samochodowe, – pojazdy specjalne, – autobusy.
Podstawa prawna – ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2018.1990 t.j. z dnia 2018.10.17), – rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie czasowego wycofania pojazdów z ruchu (Dz.U.2004.285.2856 z dnia 2004.12.31).
Opłaty Opłatę uiszcza się w kasie – parter pokój nr 1 (czynna poniedziałek – czwartek od godz. 7.45 – 15.00, piątek od godz. 7.45 – 14.45)
Opłata za decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu na okres: – 2 miesiące – 80 zł, – od 3 do 12 miesiąca – 4zł, – od 13 do 24 miesiąca – 2 zł, – od 25 do 48 miesiąca – 0,25 zł – ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł Kontakt Wydział Komunikacji i Dróg 37-700 Przemyśl Plac Dominikański 3
II piętro pokój nr 103, tel. (16) 678-50-54 w. 203 email: starostwo@powiat.przemysl.pl
Godziny pracy Od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30 |