Zawiadomienie o zbyciu pojazdu
Wymagane dokumenty
– wypełniony druk zawiadomienia* o zbyciu pojazdu, – dokument potwierdzający zbycie pojazdu lub jego kopię, – dowód tożsamości (do okazania przy wstawiennictwie osobistym), – pełnomocnictwo, w przypadku działania przez przedstawiciela. Termin i sposób załatwienia Zawiadomienie o zbyciu pojazdu właściciel składa osobiście lub przesyła za pośrednictwem poczty. Przyjęcie i potwierdzenie faktu zgłoszenia zbycia pojazdu następuje niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów.
Podstawa prawna
– ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2022.988 z późń.zm.), – rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz.U.2022.1847 z późń.zm.), – rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (DZ.U.2022.1849 z późń.zm.),
Opłaty Za przyjęcie zawiadomienia o zbyciu pojazdu opłat nie pobiera się. W przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł
Opłatę uiszcza się w kasie – parter pokój nr 3 (poniedziałek, wtorek, środa, piątek od 7.45 do 15.00, czwartek 7.45 do 14.45 )
Kontakt Wydział Komunikacji i Dróg 37-700 Przemyśl Plac Dominikański 3 II piętro pokój nr 107, 104 tel. (16) 678-50-54 w. 205, 204 email: starostwo@powiat.przemysl.pl
Godziny pracy Od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30
Godziny obsługi stron: Od poniedziałku do piątku od 7.45 do 15.00 |