Wymiana prawa jazdy (zmiana danych, przedłużenie terminu ważności prawa jazdy)
Wymiana prawa jazdy (zmiana danych, przedłużenie terminu ważności prawa jazdy)
Wymagane dokumenty
– wniosek, (druk do pobrania w urzędzie lub na stronie internetowej) – wyraźna, aktualna kolorową fotografię o wymiarach 35 x 45 mm, wykonaną na jednolitym tle, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80 % fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów – orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem i orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem, jeżeli zmiana dotyczy daty ważności uzyskanego uprawnienia wynikającej z posiadanego orzeczenia lekarskiego lub psychologicznego o braku przeciwwskazań do kierowania pojazdami, – kserokopia posiadanego prawa jazdy, – dowód uiszczenia opłaty za wymianę prawa jazdy.
Dokumenty do okazania przy składaniu wniosku – dowód tożsamości : dowód osobisty lub paszport a w przypadku niezgodności danych także poświadczenie zameldowania. – prawo jazdy,
Termin i sposób załatwienia – sprawa załatwiana jest w terminie do 30 dni od daty otrzymania dokumentów, – jeżeli w dokumentacji wystąpią braki formalne, w zależności od ich rodzaju, organ wydający prawo jazdy wzywa do ich uzupełnienia w trybie art. 64 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018r. poz. 2096 z poźn. zm.) – Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni
UWAGI – Wniosek o wydanie prawa jazdy należy drukować dwustronnie, wybierając najlepszą jakość druku, przy ustawieniu jak najmniejszego marginesu i zachowaniu pełnego nasycenia czerni. – Informację na temat tego, czy druk prawa jazdy jest już gotowy do odbioru w tut. Urzędzie można sprawdzić na stronie: www.info-car.pl, podając imię, nazwisko i nr PESEL.
Opłaty Łączna opłata wynosi 100 zł
Opłaty można dokonać – w kasie – parter pokój nr 1 (poniedziałek, wtorek, środa, piątek od 7.45 do 15.00, czwartek 7.45 do 14.45) – lub na rachunek bankowy nr 02 1560 0013 2021 3668 8000 0005
WAŻNE Zamówienie na wytworzenie prawa jazdy do PWPW w Warszawie wysłane zostanie po dostarczeniu przez osobę ubiegającą się o wydanie prawa jazdy dowodu uiszczenia opłaty za wydanie prawa jazdy oraz opłaty ewidencyjnej.
Informacje dodatkowe – Osoba posiadająca prawo jazdy jest obowiązana zawiadomić starostę o zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych w nim zawartych, w terminie 30 dni od dnia zaistnienia tego zdarzenia, – Osoba ubiegająca się o wydanie prawa jazdy składa oświadczenie o spełnianiu warunku, o którym mowa w art. 11 ust. 1 pkt 5 ustawy o kierujących pojazdami, że przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej co najmniej przez 185 dni w każdym roku kalendarzowym ze względu na swoje więzi osobiste lub zawodowe albo przedstawi zaświadczenie, że studiuje co najmniej od 6 miesięcy, a cudzoziemiec dołącza ponadto do wniosku kserokopię karty pobytu, wizy lub innego dokumentu potwierdzającego posiadanie prawa pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej albo zaświadczenie, że studiuje co najmniej – Kierowca może posiadać tylko jedno ważne prawo jazdy.
Podstawa prawna
– ustawa z dnia 5 stycznia 2011 o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2019r. poz.341 z późn. zm.), – ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2018r. poz. 2096 z poźn. zm.), – rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 31 lipca 2012r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016. poz. 231 z późn.zm), – rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2013r. poz. 83), – rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 2 sierpnia 2012 r. w sprawie wzorów dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016r. poz. 702 z późn. zm.), Ø rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 16 kwietnia 2012r. w sprawie opłaty ewidencyjnej (Dz. U. z 2012r. poz. 447), |
Kontakt
Wydział Komunikacji i Dróg
37- 700 Przemyśl
Plac Dominikański 3
II piętro pokój nr 102 i pokój nr 100
tel. (16) 678-50-54 wew. 202 i wew. 300
fax: (16) 678-27-60
email: starostwo@powiat.przemysl.pl
Godziny pracy
od poniedziałku do piątku od godz.7.30 – 15.30