Udzielanie oraz rozliczania dotacji celowej z budżetu Powiatu Przemyskiego na dofinansowanie kosztów związanych z demontażem, usuwaniem i unieszkodliwianiem odpadów zawierających azbest z terenu powiatu przemyskiego
Wydział Ochrony Środowiska, Leśnictwa i Rolnictwa
ul. Plac Dominikański 3
37-700 Przemyśl
Godziny pracy:
od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30
pokój nr 54 (I p.)
tel. /16/ 678 50 54 (w. 154)
Naczelnik Wydziału – Marcin Urban
pokój nr 56 (I p.), tel. /16/ 678 50 54 (w. 356)
Uchwała Nr VIII/55/2011
RADY POWIATU PRZEMYSKIEGO
z dnia 15 czerwca 2011 r.
w sprawie zasad, trybu udzielania oraz rozliczania dotacji celowej z budżetu
Powiatu Przemyskiego na dofinansowanie kosztów związanych z demontażem,
usuwaniem i unieszkodliwianiem odpadów zawierających azbest z terenu
Powiatu Przemyskiego
Na podstawie art. 403 ust. 1 i 5 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2008r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.), art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) oraz art. 12 pkt.11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2001r. Nr 42, poz. 1592 z późn. zm.)
RADA POWIATU PRZEMYSKIEGO
uchwala, co następuje:
§ 1
Ustala się zasady, tryb udzielania oraz rozliczania dotacji celowej z budżetu Powiatu Przemyskiego na dofinansowanie kosztów inwestycji , realizowanych przez osoby fizyczne, będące właścicielami, współwłaścicielami lub użytkownikami wieczystymi nieruchomości zlokalizowanych na terenie Powiatu Przemyskiego. Dofinansowanie dotyczy prac związanych z demontażem, usuwaniem i unieszkodliwianiem odpadów zawierających azbest.
§ 2
Podmioty uprawnione mogą ubiegać się o udzielenie dotacji na demontaż pokryć dachowych i elewacji wykonanych z materiałów zawierających azbest, transport i unieszkodliwianie odpadów azbestowych z obiektów budowlanych (budynku mieszkalnego, gospodarczego, garażu) zlokalizowanych na terenie Powiatu Przemyskiego.
§ 3
-
Dotacja udzielana jest na podstawie wniosku złożonego przez uprawniony podmiot.
-
Złożenie wniosku nie jest jednoznaczne z przyznaniem dotacji.
-
Wniosek o udzielenie dotacji stanowi załącznik nr 1 do niniejszej Uchwały.
-
Wniosek o udzielenie dotacji składa się w formie pisemnej w jednym egzemplarzu, z kompletem wymaganych załączników, w kancelarii Starostwa Powiatowego w Przemyślu lub drogą pocztową na adres: Starostwo Powiatowe, Plac Dominikański 3, 37-700 Przemyśl.
-
Analizy i weryfikacji złożonych wniosków dokonuje Zarząd Powiatu Przemyskiego .
-
Warunkiem uzyskania dotacji jest:
-
potwierdzenie likwidacji wyrobów zawierających azbest,
-
udokumentowanie, przez uprawniony podmiot, kosztów poniesionych na realizację zadania.
-
W terminie 30 dni od daty złożenia wniosku, Starosta Przemyski informuje wnioskodawcę o występujących we wniosku uchybieniach, wzywając do ich usunięcia. Nieusunięcie uchybień w wyznaczonym terminie powoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
-
Przyznanie dotacji odbywa się na podstawie pisemnej umowy zawartej pomiędzy podmiotem uprawnionym a Powiatem Przemyskim.
-
Dotacja przekazywana jest w formie zwrotu części udokumentowanych kosztów inwestycji, po jej zakończeniu.
-
Rozliczenie dotacji następuje na podstawie przedłożonych przez wnioskodawcę dokumentów, wymaganych na podstawie zawartej umowy.
§ 4
-
Dotacja nie obejmuje kosztów poniesionych przez uprawniony podmiot przed dniem zawarcia umowy z Powiatem o udzielenie dotacji.
-
Dotacja obejmuje usuwanie materiałów zawierających azbest , transport i unieszkodliwianie odpadów azbestowych z obiektów budowlanych zlokalizowanych na terenie Powiatu Przemyskiego.
-
Jednorazowa dotacja może wynosić do 50% poniesionych i udokumentowanych kosztów inwestycji określonych w § 1 i jest uzależniona od ilości środków finansowych przeznaczonych na ten cel, będących w dyspozycji Powiatu Przemyskiego w danym roku budżetowym.
-
Maksymalna wysokość jednorazowej dotacji nie przekracza kwoty 2 tys. zł w odniesieniu do jednego obiektu budowlanego.
-
Dotacji nie podlegają koszty związane z zastępowaniem usuniętych elementów azbestowych innymi materiałami budowlanymi.
-
Inwestycja powinna być zgłoszona do Powiatu najpóźniej do dnia 30 września danego roku budżetowego.
§ 5
Postanowienia końcowe.
-
Wnioski spełniające warunki określone w niniejszej uchwale, będą rozpatrywane według kolejności zgłoszeń, do wyczerpania środków finansowych zarezerwowanych na ten cel w danym roku budżetowym.
-
W postępowaniu o udzielenie dotacji można żądać od wnioskodawcy dodatkowych dokumentów oraz informacji niezbędnych do prawidłowej oceny wniosku.
-
W przypadku nie wywiązania się wnioskodawcy z warunków określonych w umowie dotyczącej przyznania dotacji, wnioskodawca traci prawo do refundacji poniesionych kosztów na realizację inwestycji związanej z likwidacją azbestu.
§ 6
Zakończenie Zadania nastąpi najpóźniej do dnia 30 listopada każdego roku.
§ 7
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Przemyskiemu.
§ 8
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni, od daty opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.
Do pobrania: