Powiat Przemyski - strona główna

Powiat Przemyski Plac Dominikański 3, 37-700 Przemyśl /16/ 678 50 54 starostwo@powiat.przemysl.pl
Przejdź do języka migowego

Page

14. Ustalenie odszkodowania za działki gruntu wydzielone pod drogi publiczne z nieruchomości, której podział został dokonany na wniosek właściciela.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t. j. Dz. U. z 2024 poz. 1145)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U.
    z 2024 poz. 572)

Wymagane dokumenty:

  • Wniosek o ustalenie odszkodowania.
  • Ostateczna decyzja zatwierdzająca projekt podziału geodezyjnego nieruchomości, na mocy którego wydzielona została działka gruntu pod drogę (będąca uprzednio własnością wnioskodawcy), wraz z załącznikiem graficznym (kopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza, pełnomocnika strony będącego adwokatem lub radcą prawnym).
  • Odpis z księgi wieczystej i inne dokumenty potwierdzające prawo własności w dniu wydania decyzji o podziale (kopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza, pełnomocnika strony będącego adwokatem lub radcą prawnym).
  • Protokół z rokowań przeprowadzonych między właścicielem lub użytkownikiem wieczystym, a właściwym organem (organem wykonawczym: gminy, powiatu
    i województwa w odniesieniu do nieruchomości stanowiących własność: gminy, powiatu i województwa; starostą, wykonującym zadania z zakresu administracji rządowej,
    w odniesieniu do nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa;), z którego wynika, że nie doszło do uzgodnienia wysokości odszkodowania. (oryginał lub kopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza, pełnomocnika strony będącego adwokatem lub radcą prawnym).

Wniosek należy złożyć w Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego w Przemyślu – pok. 60 na I piętrze.

Termin załatwienia:

Sprawy niewymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego załatwia się niezwłocznie. W przypadku spraw wymagających przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy. O każdym przypadku nie załatwienia sprawy w terminie, strony są zawiadamiane z podaniem przyczyn zwłoki i wskazaniem nowego terminu załatwienia sprawy.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji administracyjnej służy stronom wniesienie odwołania do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Starosty Przemyskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Pliki do pobrania:
wniosek_odszkodowanie
wniosek_odszkodowanie

Partnerzy

dps-huwniki
lo_dubiecko
odswiezamy_nasze_miasta
osrodek
pckin_zamek
pcpr_banner
poki_banner
poradnia
zielona_linia
zs_nienadowa
banner_psnz
logo_llp
Mapa powiatu

Kontakt

Kontakt

Adres: Plac Dominikański 3, Przemyśl
Telefon: 166 785 054
E-mail: starostwo@powiat.przemysl.pl
Adresy skrytki ePUAP:
ovn0u41j5j/skrytka
ovn0u41j5j/SkrytkaESP
e-Doręczenia
AE:PL-11914-84696-UVTCJ-22

Godziny pracy

Poniedziałek 7.30 - 15.30
Wtorek 7.30 - 15.30
Środa 7.30 - 15.30
Czwartek 7.30 - 15.30
Piątek 7.30 - 15.30