
UOKiK edukuje młodych konsumentów
We wrześniu ruszyły dwa ogólnopolskie projekty edukacyjne dla młodych konsumentów realizowane przez organizacje pozarządowe dzięki finansowaniu z dotacji UOKiK.
Fundacja Rozwoju Edukacji Cyfrowej realizuje projekt ABC Małego Konsumenta skierowany do dzieci w wieku 4-5 lat, nauczycieli przedszkolnych, rodziców i edukatorów. Z myślą o najmłodszych konsumentach przygotowaliśmy dwie gry online „Sklepowe memo” i „Na zakupach”, dla dorosłych – pomysły na zabawy i zajęcia w formie bezpłatnych scenariuszy zajęć. Przeszkoleni w ramach projektu nauczyciele przedszkolni poprowadzą zajęcia edukacyjne, by w przyjazny i przystępny sposób, łącząc naukę z zabawą, wyjaśnić dzieciom podstawowe pojęcia i zasady robienia zakupów. Projekt obejmie 500 dzieci z 500 przedszkoli publicznych i niepublicznych w całej Polsce. Zachęcamy dyrekcje placówek i nauczycieli do dołączenia do projektu poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie fundacji. Więcej informacji tutaj.
Drugi projekt kierujemy do nauczycieli i uczniów szkół ponadpodstawowych. Fundacja LexCultura w ramach projektu Młodzież z pr@awem na czasie zorganizuje około 100 zajęć edukacyjnych dla ponad 21 tysięcy uczniów z publicznych i niepublicznych szkół średnich w całej Polsce. Lekcje mają za zadanie przybliżyć młodzieży podstawowe pojęcia konsumenckie oraz kwestie związane z cyberbezpieczeństwem i oszustwami w internecie. Spotkania będą również służyć zapoznaniu z portalem konsument.edu.pl, na podstawie którego powstały scenariusze zajęć. Pedagodzy otrzymają od nas bezpłatne materiały edukacyjne oraz wsparcie merytoryczne ze strony ekspertów ds. konsumenckich – doświadczonych prawników i rzeczników konsumentów. Rekrutacja szkół do projektu odbywa się za pomocą formularza dostępnego na stronie Fundacji LexCultura.
Zachęcamy Państwa do udostępniania informacji o obydwu projektach oraz aktywne włączenie się w edukację młodych konsumentów. Na malykonsument.uokik.gov.pl oraz konsument.edu.pl znajdziecie Państwo materiały edukacyjne pomocne w prowadzeniu lekcji konsumenckich dla dzieci i młodzieży. Dzięki Państwa zaangażowaniu mamy szansę dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców.