Biuro Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności
Biuro Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności
Ul. Plac Dominikański 3
37–700 Przemyśl
godziny pracy:
od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30
W godzinach pracy urzędowania funkcjonuje Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego – pod numerem telefonu /16/ 678 60 79, natomiast po godzinach pracy urzędowania oraz w dniach ustawowo wolnych od pracy, na podstawie podpisanego porozumienia Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego znajduję się w Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Przemyślu – pod numerem telefonu /16/ 676 46 00.
Kierownik Biura Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności – mgr Małgorzata Chomycz-Śmigielska
Pokój nr 98 (II p.),
Tel/Fax: /16/ 678 60 79
pokój nr 99 (II piętro) – Inspektor mgr Agnieszka Cynowska – Porada
Tel: /16/678 50 54 wew: 298
Zadania realizowane przez Biuro Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności odbywają się w następującym zakresie:
Do zakresu ogólnego realizowanych zadań przez Biuro należy:
- Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego oraz Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.
- Organizowanie i prowadzenie spraw związanych z obronnością kraju i obrona cywilna.
- Prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i porządkiem publicznym.
- Ochrona informacji niejawnych w Urzędzie Starostwa.
- Ochrona danych osobowych w Urzędzie Starostwa.
Do zakresu szczegółowego realizowanych zadań przez Biuro należą:
- Opracowywanie i aktualizowanie Planu zarządzania Kryzysowego Powiatu Przemyskiego oraz współpraca w tym zakresie ze Służbami, Strażami i Inspekcjami.
- Opracowywanie i aktualizacja dokumentacji działań oraz zapewnienie funkcjonowania Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego (PZZK).
- Prowadzenie niezbędnych baz danych dla potrzeb zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw obronnych.
- Obsługa merytoryczno – organizacyjna Centrum Zarządzania Kryzysowego.
- Współpraca z Wojewódzkim Centrum Zarządzania Kryzysowego.
- Planowanie i realizowanie zadań stałej gotowości obronnej państwa oraz zadań związanych z osiąganiem gotowości obronnej państwa czasu kryzysu i czasu wojny na terenie powiatu.
- Organizowanie i wykonywanie zadań w trybie Akcji Kurierskiej Administracji Publicznej.
- Planowanie działalności w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej.
- Nadzorowanie działania systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania oraz systemu wykrywania skażeń.
- Nadzór nad współpracą cywilno – wojskową administracji cywilnej w ramach HNS, tworzenie baz danych.
- Obsługa i zabezpieczenie funkcjonowania (wspólnej z miastem Przemyśl) Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego.
- Zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia.
- Kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów o ochronie tych informacji w Starostwie.
- Bezpośredni nadzór nad obiegiem materiałów niejawnych.
- Nadzór nad bezpieczeństwem danych osobowych w Starostwie.
- Prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych.
Aktualności i ostrzeżenia:
- GDY NIE MA ENERGII ELEKTRYCZNEJ
- JAK POSTĘPOWAĆ PODCZAS ZAGROŻENIA WICHURĄ, HURAGANEM I GRADOBICIEM
- JAK ZACHOWAĆ SIĘ PRZED I W CZASIE WYSTĄPIENIA UPAŁÓW
- SYGNAŁY ALARMOWE
Poradnik „Bezpieczeństwo i Ja” – Ogólne informacje i wykazy środków w celu przygotowania się na wypadek większości niebezpiecznych zdarzeń
- Przygotowanie na wypadek nagłego zdarzenia
- Planowanie na wypadek nagłego zdarzenia dla biznesu
- Notowanie podejrzanych działań
- Zagrożenia biologiczne i chemiczne
- Niebezpieczna przesyłka
- Schrony
- Gdy nie ma energii elektrycznej
- Utrzymywanie ciepła
- Pozostawanie w kontakcie ze swoją rodziną i sąsiadami. Dzielenie się informacjami na temat niebezpieczeństw
- Ewakuacja
- Dzieci w szkole
- Bądź na bieżąco – uaktualnienie informacji
- Planowanie z wyprzedzeniem
- Jak postępować w przypadku mrozów i zamieci śnieżnych
- Jak postępować podczas zagrożenia wichurą, huraganem i gradobiciem