Wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej (na bagażnik)
Wymagane dokumenty
Wypełniony WNIOSEK oraz: – dowód rejestracyjny, – dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC, – dowód tożsamości (do okazania przy wstawiennictwie osobistym), – aktualny odpis z KRS i zaświadczenie o nadanym nr REGON – w przypadku podmiotów rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym, – pełnomocnictwo – w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę, – dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej
Dokumenty wymagane przy odbiorze – dowód rejestracyjny – karta pojazdu, jeżeli była wydana, – dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC, – dowód tożsamości, – pełnomocnictwo – w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę.
Termin i sposób załatwienia Organ rejestrujący, właściwy dla miejsca rejestracji pojazdu, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje do oznaczenia bagażnika zakrywającego tylną tablicę rejestracyjną, dodatkową tablicę rejestracyjną, o tym samym numerze rejestracyjnym co numer rejestracyjny tego pojazdu. Wniosek może zostać złożony w momencie składania wniosku o rejestrację pojazdu lub po wydaniu stałego dowodu rejestracyjnego. Przy składaniu wniosku o rejestrację pojazdu i wnioskowania o dodatkową tablicę rejestracyjną – jest ona wydawana jako komplet trzech tablic rejestracyjnych niezwłocznie. W przypadku złożenia wniosku po wydaniu dowodu rejestracyjnego lub gdy pojazd jest już zarejestrowany tablica rejestracyjna jest zamawiana u producenta. Realizacja zamówienia następuje przeważnie w przeciągu kilku kolejnych dni roboczych. Klient jest informowany każdorazowo o terminie odbioru po złożeniu wniosku. Od decyzji odmawiającej wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Przemyskiego.
Podstawa prawna – ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2018.1990 t.j. z dnia 2018.10.17), – rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U.2017.2355 z dnia 2017.12.18), – rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (DZ.U.2016.1088 t.j. z dnia 2016.07.22), – rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13.04.2012 r. w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego (Dz.U.2016.1084 t.j. z dnia 2016.07.22).
Opłaty Opłatę uiszcza się w kasie – parter pokój nr 1 (poniedziałek, wtorek, środa, piątek od 7.45 do 15.00, czwartek 7.45 do 14.45)
Dla pojazdów samochodów: – w wysokości 52,50 zł (w tym opłata komunikacyjna 52,50 zł) – w przypadku jednej tablicy, – w wysokości 119 zł ( w tym opłata komunikacyjna 132,50 zł) – w przypadku przerejestrowywania pojazdu bez zmiany tablic rejestracyjnych i wnioskowania o dodatkową tablicę – w wysokości 212,50 zł (w tym opłata komunikacyjna 231 zł) – w przypadku przerejestrowania samochodu i wnioskowania o dodatkową tablicę – w wysokości 212,50 zł – w przypadku rejestracji samochodu sprowadzonego z zagranicy i wnioskowania o dodatkową tablicę rejestracyjną
Ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł
Kontakt Wydział Komunikacji i Dróg 37-700 Przemyśl Plac Dominikański 3 II piętro pokój nr 103, 104, 105 tel. (16) 678-50-54 w. 203, 204, 205 email: starostwo@powiat.przemysl.pl
Godziny pracy Od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30 |