Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Monika Cichocka – Smyl
Plac Dominikański 3
37-700 Przemyśl
godziny pracy:
wtorek – środa od 7.30 do 15.30
pokój nr 40 (I p.)
tel. 16 678 25 80 lub 16 678 50 54 wew. 140
Powiatowy Rzecznik Konsumentów realizuje zadania określone w Ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. 0 ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. nr 122, poz. 1319 z późn. zm.).
Zgodnie z art.37 do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów w szczególności należy:
- Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów.
- Składanie wniosków w sprawie stanowienie i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów.
- Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
- Współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
- Przedkładanie Radzie Powiatu Przemyskiego do zatwierdzenia rocznego sprawozdania ze swojej działalności w roku poprzednim.
Odbiorcy kontaktujący się z Urzędem poruszają najczęściej następujące kwestie:
- brak rzetelnej i często niepełnej informacji o warunkach oferty/umowy przedstawianej przez firmę,
- podszywanie się pod pracowników dotychczasowego sprzedawcy lub urzędu,
- przymus zawarcia umowy (oddziaływanie psychologiczne i perswazyjne),
- brak przestrzegania standardów jakościowych obsługi odbiorców (w tym brak udzielania odpowiedzi na reklamacje w ustawowym terminie, utrudniony kontakt ze sprzedawcą),
- opóźnienia związane z regularnym wystawianiem czy wysyłaniem faktur.
Jeżeli macie Państwo inne pytania lub problemy z załatwieniem swoich spraw w relacjach konsument – sprzedawca – usługodawca prosimy o kontakt z Rzecznikiem Praw Konsumenta.
Zachęcamy również do korzystania z nowego portalu prawakonsumenta.uokik.gov.pl, gdzie możecie Państwo uzyskać szybką i dość szeroką pomoc w zakresie poradnictwa w sprawach klient – sprzedawca.
PREZENTujemy nowe narzędzie do edukacji konsumentów – podcasty.
oraz na stronie prawakonsumenta.uokik.gov.pl
ZACHĘCAMY DO SŁUCHANIA I DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ!