Wydział Finansowo – Księgowy
ul. Plac Dominikański 3 37-700 Przemyślpokój nr 63 Skarbnik Agnieszka Paryga (II p.), tel. /16/ 678 50 54 (w. 264) pokój nr 64 Sekretariat (II p.), tel. /16/ 678 50 54 (w. 264) pokój nr 65 (II p.), /16/ 678 50 54 (w. 265) pokój nr 67 (II p.), tel. / 16/ 678 50 54 (w. 267) pokój nr 68 (II p.), tel. /16/ 678 50 54 (w. 268) pokój nr 73 (II p.), tel. /16/ 678 50 54 (w. 273, 394) pokój nr 76 (II p.), tel. /16/ 678 50 54 (w. 276, 278) kasa – parter, tel. /16/ 678 50 54 (w. 277) KASA STAROSTWA czynna: godziny pracy: adres e-mail: skarbnik@powiat.przemysl.pl adres e-mail: fk@powiat.przemysl.pl – dokonywanie zgłoszeń do ubezpieczeń oraz ich zmian, – sporządzanie deklaracji i raportów, – odprowadzanie należnych składek. Wydział finansowo-księgowy zajmuje się także windykacją należności powiatu w zakresie zadań własnych i zleconych z zakresu administracji rządowej realizowanych przez Starostwo Powiatowe oraz prowadzenie czynności egzekucyjnych w zakresie windykacji wierzytelności należnych innej JST, dla których wierzycielem jest starosta, naliczaniem i odprowadzaniem składek PFRON, prowadzenie ewidencji pozabilansowej oraz sporządzaniem sprawozdań z zakresu wydatków strukturalnych, rozliczaniem pracowników z tytułu wynagrodzeń oraz świadczeń płatnych z ubezpieczenia społecznego, rozliczaniem pracowników i radnych powiatu z Urzędem Skarbowym z tytułu zaliczek na podatek dochodowy, również udziałem w przetargach organizowanych przez Starostwo Powiatowe w zamówieniach powyżej 144 000 EURO, organizacją postępowania o zamówienia publiczne na wybór banku obsługującego rachunek bieżący i banku udzielającego kredyt i emisją obligacji. Do zakresu działań w/w wydziału należy też realizacja działań związanych z udziałem pomocy publicznej, w tym sporządzanie sprawozdań, informacji o nie udzielaniem takiej pomocy, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, ustanowienia zastawu rejestrowego w celu zabezpieczenia wierzytelności jednostki samorządu terytorialnego, prowadzenie ewidencji zobowiązań z tytułu podatku od nieruchomości oraz jego terminowe odprowadzanie, prawo do hipoteki ustawowej na nieruchomościach dłużnika z tytułu należności stanowiących dochód budżetu powiatu, sporządzanie miesięcznych informacji z pobranych opłat skarbowych. Podawanie do publicznej wiadomości informacji w zakresie: – wykonania budżetu powiatu; – kwotę deficytu lub kwotę nadwyżki budżetowej; – kwotę zobowiązań wymagalnych; – kwoty dotacji otrzymanych do budżetu Powiatu oraz kwoty dotacji udzielanychz budżetu Powiatu; – wykaz udzielanych poręczeń i gwarancji, z wymienionych podmiotów, których gwarancje i poręczenia dotyczą; – wykaz osób prawnych i osób fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń umorzeń lub rozłożenia na raty; – wykaz osób prawnych i osób fizycznych, którym udzielono pomocy publicznej, w terminach wynikających z ustawy o finansach publicznych, – kwoty wykorzystanych „środków europejskich”, o których mowa w ustawie o finansach publicznych. Koordynacja w zakresie przedkładania Zarządowi Powiatu Przemyskiego przez Zakład Opiekuńczo-Leczniczy w Przemyślu w terminie do 20 dnia każdego miesiąca po zakończeniu kwartału – kwartalnego sprawozdania finansowego. |