ul. Plac Dominikański 3
37-700 Przemyśl pokój nr 63 Skarbnik Agnieszka Paryga (II p.), tel. /16/ 678 50 54 (w. 264)
pokój nr 64 Sekretariat (II p.), tel. /16/ 678 50 54 (w. 264)
pokój nr 65 (II p.), /16/ 678 50 54 (w. 265)
pokój nr 67 (II p.), tel. / 16/ 678 50 54 (w. 267)
pokój nr 68 (II p.), tel. /16/ 678 50 54 (w. 268)
pokój nr 73 (II p.), tel. /16/ 678 50 54 (w. 273, 394)
pokój nr 76 (II p.), tel. /16/ 678 50 54 (w. 276, 278)
kasa – parter, tel. /16/ 678 50 54 (w. 277)
KASA STAROSTWA czynna:
poniedziałek, wtorek, środa, piątek od 7.45 do 15.00
czwartek 7.45 do 14.45
PRZERWA od 10.00 do 10.15
Parter – pokój nr 3
godziny pracy:
od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30,
Skarbnik Powiatu – Agnieszka Paryga
pokój nr 63 (II p.),
tel. /16/ 678 50 54 (w. 264)adres e-mail: skarbnik@powiat.przemysl.pl
adres e-mail: fk@powiat.przemysl.pl
Do zadań Wydziału Finansowo-Księgowego należą w szczególności sprawy:
- Obsługa finansowo-księgowa dochodów i wydatków z budżetu powiatu i starostwa,
w tym funduszy celowych oraz projektów realizowanych przy udziale środków zewnętrznych, w tym m.in. pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, wg zasad określonych w ustawie o rachunkowości i w ustawie o finansach publicznych.
- Prowadzenie ewidencji planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów budżetu powiatu.
- Obsługa kasowa Starostwa, Powiatu oraz Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej.
- Opracowanie sprawozdań wg zasad i terminów określonych przez Ministerstwo Finansów.
- Sporządzanie bilansu powiatu, jednostkowego bilansu Starostwa Powiatowego i zbiorczego bilansu z jednostek organizacyjnych Powiatu.
- Realizacja dochodów Skarbu Państwa w zakresie zadań realizowanych przez Starostę i prowadzenie windykacji należności budżetowych Skarbu Państwa.
- Sporządzanie informacji o zaległościach przedsiębiorstw z tytułu świadczeń na rzecz sektora finansów publicznych oraz o udzielonej pomocy publicznej.
- Prowadzenie pozabilansowej ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych i pozostałych środków trwałych.
- Opracowanie planu amortyzacji.
- Rozliczenie inwentaryzacji składników majątkowych.
- Sporządzanie i przesyłanie pliku JPK_V7M wraz z deklaracją do Podkarpackiego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie oraz odprowadzanie podatku od towarów i usług do Urzędu Skarbowego w Przemyślu.
- Obsługa w zakresie ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych i składek na Fundusz Pracy obejmujących:
- dokonywanie zgłoszeń do ubezpieczeń oraz ich zmian,
- sporządzanie deklaracji i raportów,
- odprowadzenie należnych składek.
- Windykacja wierzytelności należnych Powiatowi Przemyskiemu lub Skarbowi Państwa w zakresie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny.
- Czynności egzekucyjne w zakresie windykacji wierzytelności należnych innej jednostce samorządu terytorialnego – gdy Powiat występuje w charakterze wierzyciela na podstawie odrębnych przepisów.
- Naliczanie i odprowadzanie składek PFRON.
- Rozliczanie pracowników z tytułu wynagrodzeń oraz świadczeń płatnych z ubezpieczenia społecznego.
- Rozliczanie pracowników i radnych powiatu z Urzędem Skarbowym z tytułu zaliczek na podatek dochodowy.
- Udział w przetargach organizowanych przez Starostwo Powiatowe w zamówieniach powyżej 130 000 zł.
- Organizacja postępowania o zamówienia publiczne na: wybór banku obsługującego rachunek bieżący i banku udzielającego kredyt.
- Emisji obligacji.
- Realizacja działań związanych z udziałem pomocy publicznej, w tym sporządzanie sprawozdań, informacji o nie udzieleniu takiej pomocy, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Ustanowienia zastawu rejestrowego w celu zabezpieczenia wierzytelności jednostki samorządu terytorialnego.
- Prowadzenie ewidencji zobowiązań z tytułu podatku od nieruchomości oraz jego terminowe regulowanie.
- Prawo do hipoteki ustawowej na nieruchomości dłużnika z tytułu należności stanowiących dochód budżetu powiatu oraz Skarbu Państwa.
- Sporządzanie miesięcznych informacji z pobranych opłat skarbowych.
- Podawanie do publicznej wiadomości informacji w zakresie:
– wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego w poprzednim roku budżetowym, w tym kwotę deficytu albo nadwyżki,
– kwotę wykorzystanych środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2,
– kwotę zobowiązań, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4,
– kwoty dotacji otrzymanych z budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz kwoty dotacji udzielonych innym jednostkom samorządu terytorialnego,
– wykaz udzielonych poręczeń i gwarancji, z wymienieniem podmiotów, których gwarancje
i poręczenia dotyczą,
– wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przewyższającej łącznie 500 zł, wraz ze wskazaniem wysokości umorzonych kwot i przyczyn umorzenia,
– wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym udzielono pomocy publicznej.
- Koordynacja w zakresie przedkładania Zarządowi Powiatu Przemyskiego przez Zakład Opiekuńczo-Leczniczy w Przemyślu kwartalnego sprawozdania z wykonania planu finansowego za I,II i III kwartał w terminie do 20 każdego miesiąca po zakończeniu kwartału, natomiast za IV kwartał w terminie do 10 lutego po zakończeniu kwartału.
- Opracowywanie projektu budżetu powiatu i projektów zmian w budżecie oraz dokonywanie analiz wykonania budżetu.
- Nadzorowanie prawidłowości opracowywania i zatwierdzania planów finansowych jednostek powiatowych.
- Zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w wydziale.
- Realizacja obowiązków pracodawcy w zakresie opłacania, pobierania i dokonywania wpłat do PPK, w szczególności do: obliczania i dokonywania finansowanych przez Płatnika wpłat do wybranej instytucji finansowej, obliczania, pobierania od uczestnika PPK i dokonywania wpłat finansowanych przez uczestnika PPK do wybranej instytucji finansowej (w okresie obowiązkowym dla naszej Jednostki).
- Przekazywanie podległym jednostkom informacji niezbędnych do opracowania projektów planów finansowych.
- Opracowanie projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej wraz z załącznikami w trybie, terminie i na zasadach wynikających z ustawy o finansach publicznych oraz opracowywanie projektów uchwał w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej.
- Przekazywanie podległym jednostkom informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków jednostek oraz wysokości dotacji i wpłat do budżetu powiatu.
- Opracowanie projektów planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych powiatowi ustawami.
- Przygotowanie projektów uchwał w sprawie ustalenia wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego oraz uchwały o blokowaniu planowanych wydatków budżetowych.
- Opracowanie sprawozdania rocznego z wykonania zadań powiatu w szczegółowości i terminie określonym w ustawie o finansach publicznych i ustawie o samorządzie powiatowym.
- Opracowanie informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej.
- Opracowanie informacji o stanie mienia Powiatu.
- Terminowe przekazywanie środków finansowych.
- Podejmowanie działań w zakresie lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach.
41. Nadzór nad prawidłowym przebiegiem wykonania budżetu i zabezpieczenie równowagi budżetowej |