Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Webinarium CEDUR „Jak samodzielnie weryfikować oferty inwestycyjne. Okazja czy oszustwo – sprawdź zanim podejmiesz decyzję inwestycyjną”, 20 września 2024 roku
Informacje w linku poniżej:
https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=90042&p_id=18
Webinarium CEDUR UKNF: „Na co uważać i jak nie dać się okraść w Internecie – bankowość elektroniczna dla seniorów. III edycja”.
Dla kogo: dla seniorów oraz ich opiekunów
Data: 11 września 2024 roku (10:00-12:30).
Zgłoszenia: online poprzez formularz dostępny pod podanym niżej linkiem
https://www.youtube.com/playlist?list=PLMVB5S9fkofEVFABBauJc1WYBN8PRzhDs
https://www.federacja-konsumentow.org.pl/292,konsumenci-z-ukrainy.html
Odpowiedzialność sprzedawcy, zgodność produktu z umową wcale nie są prostymi narzędziami w rękach konsumenta.
Zapraszamy zatem na stronę Stowarzyszenia Ochrony Konsumentów „Aquila”
https://prawo-konsumenckie.pl/wzory-pism-ua-%d0%b7%d1%80%d0%b0%d0%b7%d0%ba%d0%b8-%d0%bb%d0%b8%d1%81%d1%82%d1%96%d0%b2-templates/
Czeka tu gotowych do użycia ponad 20 wzorów pism w sprawach konsumenckich w objaśnieniami w języku ukraińskim.
Prezentujemy nowe narzędzie do edukacji konsumentów – podcasty.
oraz na stronie prawakonsumenta.uokik.gov.pl
ZACHĘCAMY DO SŁUCHANIA I DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ!
Obejrzyj webinar ➡️ „Dropshiping. Z kim tak naprawdę zawierasz umowę w e-sklepie?”
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Monika Cichocka – Smyl
Plac Dominikański 3
37-700 Przemyśl
godziny pracy:
wtorek – środa od 7.30 do 15.30
pokój nr 40 (I p.)
tel. 16 678 25 80 lub 16 678 50 54 wew. 140
Powiatowy Rzecznik Konsumentów realizuje zadania określone w Ustawie z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów.
Zgodnie z art.42 w/w ustawy do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów w szczególności należy:
1) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
4) współdziałanie z Prezesem Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
5) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.
Odbiorcy kontaktujący się z Urzędem poruszają najczęściej następujące kwestie:
- brak rzetelnej i często niepełnej informacji o warunkach oferty/umowy przedstawianej przez firmę,
- podszywanie się pod pracowników dotychczasowego sprzedawcy lub urzędu,
- przymus zawarcia umowy (oddziaływanie psychologiczne i perswazyjne),
- brak przestrzegania standardów jakościowych obsługi odbiorców (w tym brak udzielania odpowiedzi na reklamacje w ustawowym terminie, utrudniony kontakt ze sprzedawcą),
- opóźnienia związane z regularnym wystawianiem czy wysyłaniem faktur.
Jeżeli macie Państwo inne pytania lub problemy z załatwieniem swoich spraw w relacjach konsument – sprzedawca – usługodawca prosimy o kontakt z Rzecznikiem Praw Konsumenta.
Zachęcamy również do korzystania z nowego portalu prawakonsumenta.uokik.gov.pl, gdzie możecie Państwo uzyskać szybką i dość szeroką pomoc w zakresie poradnictwa w sprawach klient – sprzedawca.
Klauzula informacyjna- OPK- wszczęcie postępowania
Kwartalnik do pobrania w poniższym linku: